Základní informace
- ročník 2008 (Havlíčkův Brod) |
|
Následující řádky obsahují informace, které mohou být pro průběh hry
stěžejní. |
|
Hra VYSOČINOU začne
v sobotu 31. května 2008 v 9:30
hod. na těchto třech místech v Havlíčkově Brodě: |
- hotel Slunce (parkoviště před
vchodem) |
- plavecký bazén
(parkoviště před vchodem) |
-
nemocnice
(vchod do hlavní budovy, Husova 2627). |
- Do hry se mohou
přihlásit 3 - 4 členné týmy, přičemž do cíle musí dorazit alespoň dva
hráči z týmu.
- Trasa hry povede
ulicemi města Havlíčkův Brod. Bude ji tvořit celkem 12 stanovišť na kterých
budou ukryty zprávy. Týmy se budou během
hry pohybovat od stanoviště ke stanovišti, ze zpráv bude zjistitelné
umístění následujícího stanoviště.
- Zprávy mohou
obsahovat šifry, schémata, nákresy, nápovědy, fotografie, zvukové
záznamy, videozáznamy a další informace, které mohou být pro průběh hry důležité.
- Cílem hry je projít
všemi stanovišti až do cíle na základě vyřešených zpráv ve správném
pořadí a to nejpozději
do 20:00 hod.
v den startu.
- Vyhrává tým, který
přijde na cílové stanoviště ve stanoveném limitu jako první, trasa však
nebude jednoduchá a za vítěze se tak mohou pokládat všechny týmy, které
dosáhnou cílového stanoviště. V cíli musí týmy předložit řešení všech
šifer.
- Zprávy budou na
stanovištích ukryty tak, aby je pokud možno nenašel nikdo, kdo se hry
neúčastní; proto může jejich objevení chvíli trvat, hledejte je však
max. do vzdálenosti 5 m od předpokládaného stanoviště.
- Zprávy na
stanovištích budou označeny logem "VYSOČINOU" a pořadovým číslem zprávy.
- Na stanovišti s
velkým pohybem cizích osob, kde by hrozilo reálné nebezpečí zničení sady
zpráv, mohou organizátoři umístit pouze odkaz na bezpečnější místo
uložení zprávy v blízkém okolí. Také tento odkaz bude zřetelně označen
logem "VYSOČINOU".
- Nebude-li uvedeno
jinak, bude v šifrách použita anglická abeceda (tj. A-Z, bez diakritiky
a bez písmene CH, celkem tedy 26 znaků).
- Nebude-li uvedeno
jinak, budou zeměpisné souřadnice uvedené v šifrách odpovídat
souřadnicím uvedeným v mapě, nikoli souřadnicím určeným pomocí GPS.
- Pokud se v zadání
zprávy vyskytne nápis uvozený slovem PAMATUJ, týká se tato část až
některého z následujících stanovišť.
- Během hry může tým
dostat na registrovaný mobilní telefon informaci od organizátora.
- Hra bude
vyhodnocena ve 20:00 hod. na
cílovém shromaždišti v hostinci U Kroupů, Nádražní 106.
Zde bude také vyhlášen vítězný tým, zveřejněno oficiální pořadí
jednotlivých týmů, správné postupy a řešení jednotlivých šifer. Na
vyhodnocení hry mohou dorazit i týmy, které hru v jejím průběhu ukončí.
|
|
|
Co všechno budete ke hře potřebovat? |
|
- Dobré boty, ve
kterých vydržíte chodit celý den po městě.
- Jídlo na 10 hodin,
polévkovou lžíci, otvírák na konzervy.
- Tužku, propisku,
papíry nebo blok, podložku na psaní.
- Pravítko, nůžky,
kalkulačku.
- Plán města:
Havlíčkův Brod,
měřítko 1:10 000,
zpracovala a vydala GEODÉZIE ČS a. s., 4. vydání, 2003. Tuto mapu obdrží týmy od organizátorů na
začátku hry.
- Dále se hodí
vytištěná abeceda, Morseova abeceda, busola, Rozum do kapsy, plánky tras městské hromadné dopravy v Havlíčkově
Brodě –
není podmínkou.
|
|
|
Pár dobře míněných rad |
|
- Početnější týmy
mají výhodu. Tým se může lépe rozdělit, víc hlav víc ví.
- Výhodou bude člen
týmu, který se alespoň trochu vyzná v Havlíčkově Brodě.
- V týmu by měl být
alespoň jeden člověk, který dokáže logicky myslet.
- Organizátorům není
známo žádné veřejné místo v Havlíčkově Brodě, kde by byla možnost práce
na PC, nebo možnost připojení se na internet. Výhodou proto bude "přítel
na telefonu" (viz. pravidla hry).
- Plán města, který
týmy pro tuto hru od organizátorů obdrží je poněkud staršího data a
nemusí přesně odpovídat realitě (viz. nově otevřený Kaufland na místě
bývalé mlékárny v ulici 5. května). Pro vlastní hru však tyto rozdíly
nemají žádný význam.
- Buďte psychicky
připraveni na to, že hra je náročná a možná pro Vás skončí na jednom z
prvních stanovišť.
- Nevzdávejte hru po
dvou hodinách neúspěšného luštění. Překonejte sami sebe.
- Neraďte jiným
týmům, nespolupracujte s jinými týmy. Hra VYSOČINOU Vám dává možnost
vyzkoušet si spolupráci v rámci jednoho týmu. Pokud se Vám opravdu
nedaří, vzdejte hru a přemýšlejte, kde byl problém. Taková zkušenost je
mnohem cennější než projít trasu a přitom porušovat pravidla.
- Zprávu na
stanovišti nehledejte déle než 20 minut. Pokud ji v této době nenajdete,
pak jste na špatném místě.
- Zadání a řešení
jednotlivých šifer pečlivě uschovejte. Nikdy nevíte, kdy budou potřeba.
- Mějte po celou dobu
hry dostupný registrovaný mobilní telefon.
- Pokud někde po
cestě najdete zprávu, která není označená logem "VYSOČINOU", pak vězte,
že s touto hrou nemá žádnou souvislost.
|
|
|
Účastnický poplatek |
|
- Účastnický poplatek
je 150,- Kč za tým
(do této ceny je započítána také mapa a
malá svačina).
Hra VYSOČINOU
není organizována za účelem zisku, poplatky jsou investovány do přípravy
a průběhu hry, organizátor připravuje hru bez nároku na odměnu.
- Účastnický poplatek
složí týmy na účet organizátora. Číslo účtu včetně variabilního symbolu
obdrží tým po přihlášení do hry na základě vyplněného
formuláře.
- Zaplacení
účastnického poplatku je nezbytnou
podmínkou pro registraci týmu do hry.
- Pro zájemce o
přespání bude v Havlíčkově Brodě zajištěno ubytování
v Domě dětí a mládeže, Masarykova 2190, za cenu 50,- Kč/os.
Tuto částku zaplatí zájemci společně s účastnickým poplatkem.
- V den startu bude
Dům dětí a mládeže otevřen také ráno od 9:00 do 9:20 hod. a bude možno
si zde uložit věci. Pro přespání je nutné mít vlastní spacáky a karimatky.
|
|
|
|
|