Úvod    Pravidla hry    Registrace týmů    Zadání šifer    Výsledková listina    Fotogalerie

Základní informace - ročník 2008 (Havlíčkův Brod)
 
Následující řádky obsahují informace, které mohou být pro průběh hry stěžejní.
 

       Hra VYSOČINOU začne v sobotu 31. května 2008 v 9:30 hod. na těchto třech místech v Havlíčkově Brodě:

       - hotel Slunce (parkoviště před vchodem)
       - plavecký bazén (parkoviště před vchodem)
       - nemocnice (vchod do hlavní budovy, Husova 2627).
  • Do hry se mohou přihlásit 3 - 4 členné týmy, přičemž do cíle musí dorazit alespoň dva hráči z týmu.
  • Trasa hry povede ulicemi města Havlíčkův Brod. Bude ji tvořit celkem 12 stanovišť na kterých budou ukryty zprávy. Týmy se budou během hry pohybovat od stanoviště ke stanovišti, ze zpráv bude zjistitelné umístění následujícího stanoviště.
  • Zprávy mohou obsahovat šifry, schémata, nákresy, nápovědy, fotografie, zvukové záznamy, videozáznamy a  další informace, které mohou být pro průběh hry důležité.
  • Cílem hry je projít všemi stanovišti až do cíle na základě vyřešených zpráv ve správném pořadí a to nejpozději    do 20:00 hod. v den startu.
  • Vyhrává tým, který přijde na cílové stanoviště ve stanoveném limitu jako první, trasa však nebude jednoduchá a za vítěze se tak mohou pokládat všechny týmy, které dosáhnou cílového stanoviště. V cíli musí týmy předložit řešení všech šifer.
  • Zprávy budou na stanovištích ukryty tak, aby je pokud možno nenašel nikdo, kdo se hry neúčastní; proto může jejich objevení chvíli trvat, hledejte je však max. do vzdálenosti 5 m od předpokládaného stanoviště.
  • Zprávy na stanovištích budou označeny logem "VYSOČINOU" a pořadovým číslem zprávy.
  • Na stanovišti s velkým pohybem cizích osob, kde by hrozilo reálné nebezpečí zničení sady zpráv, mohou organizátoři umístit pouze odkaz na bezpečnější místo uložení zprávy v blízkém okolí. Také tento odkaz bude zřetelně označen logem "VYSOČINOU".
  • Nebude-li uvedeno jinak, bude v šifrách použita anglická abeceda (tj. A-Z, bez diakritiky a bez písmene CH, celkem tedy 26 znaků).
  • Nebude-li uvedeno jinak, budou zeměpisné souřadnice uvedené v šifrách odpovídat souřadnicím uvedeným v mapě, nikoli souřadnicím určeným pomocí GPS.
  • Pokud se v zadání zprávy vyskytne nápis uvozený slovem PAMATUJ, týká se tato část až některého z následujících stanovišť.
  • Během hry může tým dostat na registrovaný mobilní telefon informaci od organizátora.
  • Hra bude vyhodnocena ve 20:00 hod. na cílovém shromaždišti v hostinci U Kroupů, Nádražní 106. Zde bude také vyhlášen vítězný tým, zveřejněno oficiální pořadí jednotlivých týmů, správné postupy a řešení jednotlivých šifer. Na vyhodnocení hry mohou dorazit i týmy, které hru v jejím průběhu ukončí.
 

Co všechno budete ke hře potřebovat?
 
  • Dobré boty, ve kterých vydržíte chodit celý den po městě.
  • Jídlo na 10 hodin, polévkovou lžíci, otvírák na konzervy.
  • Tužku, propisku, papíry nebo blok, podložku na psaní.
  • Pravítko, nůžky, kalkulačku.
  • Plán města: Havlíčkův Brod, měřítko 1:10 000, zpracovala a vydala GEODÉZIE ČS a. s., 4. vydání, 2003. Tuto mapu obdrží týmy od organizátorů na začátku hry.
  • Dále se hodí vytištěná abeceda, Morseova abeceda, busola, Rozum do kapsy, plánky tras městské hromadné dopravy v Havlíčkově Brodě – není podmínkou.
 

Pár dobře míněných rad
 
  • Početnější týmy mají výhodu. Tým se může lépe rozdělit, víc hlav víc ví.
  • Výhodou bude člen týmu, který se alespoň trochu vyzná v Havlíčkově Brodě.
  • V týmu by měl být alespoň jeden člověk, který dokáže logicky myslet.
  • Organizátorům není známo žádné veřejné místo v Havlíčkově Brodě, kde by byla možnost práce na PC, nebo možnost připojení se na internet. Výhodou proto bude "přítel na telefonu" (viz. pravidla hry).
  • Plán města, který týmy pro tuto hru od organizátorů obdrží je poněkud staršího data a nemusí přesně odpovídat realitě (viz. nově otevřený Kaufland na místě bývalé mlékárny v ulici 5. května). Pro vlastní hru však tyto rozdíly nemají žádný význam.
  • Buďte psychicky připraveni na to, že hra je náročná a možná pro Vás skončí na jednom z prvních stanovišť.
  • Nevzdávejte hru po dvou hodinách neúspěšného luštění. Překonejte sami sebe.
  • Neraďte jiným týmům, nespolupracujte s jinými týmy. Hra VYSOČINOU Vám dává možnost vyzkoušet si spolupráci v rámci jednoho týmu. Pokud se Vám opravdu nedaří, vzdejte hru a přemýšlejte, kde byl problém. Taková zkušenost je mnohem cennější než projít trasu a přitom porušovat pravidla.
  • Zprávu na stanovišti nehledejte déle než 20 minut. Pokud ji v této době nenajdete, pak jste na špatném místě.
  • Zadání a řešení jednotlivých šifer pečlivě uschovejte. Nikdy nevíte, kdy budou potřeba.
  • Mějte po celou dobu hry dostupný registrovaný mobilní telefon.
  • Pokud někde po cestě najdete zprávu, která není označená logem "VYSOČINOU", pak vězte, že s touto hrou nemá žádnou souvislost.
 

Účastnický poplatek
 
  • Účastnický poplatek je 150,- Kč za tým (do této ceny je započítána také mapa a malá svačina). Hra VYSOČINOU není organizována za účelem zisku, poplatky jsou investovány do přípravy a průběhu hry, organizátor připravuje hru bez nároku na odměnu.
  • Účastnický poplatek složí týmy na účet organizátora. Číslo účtu včetně variabilního symbolu obdrží tým po přihlášení do hry na základě vyplněného formuláře.
  • Zaplacení účastnického poplatku je nezbytnou podmínkou pro registraci týmu do hry.
  • Pro zájemce o přespání bude v Havlíčkově Brodě zajištěno ubytování v Domě dětí a mládeže, Masarykova 2190, za cenu 50,- Kč/os. Tuto částku zaplatí zájemci společně s účastnickým poplatkem.
  • V den startu bude Dům dětí a mládeže otevřen také ráno od 9:00 do 9:20 hod. a bude možno si zde uložit věci. Pro přespání je nutné mít vlastní spacáky a karimatky.